maj

16

Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Komunikat prasowy

14 maja 2018 r.

DALSZY WZROST PRZYCHODÓW, ZNACZĄCY WZROST WYNIKU NETTO ORAZ WYŻSZY WSKAŹNIK WOLNYCH PRZEPŁYWÓW GOTÓWKOWYCH NETTO DLA WŁAŚCICIELI KAPITAŁU WŁASNEGO[1]

 

W pierwszym kwartale 2018 r. Spółka odnotowała wysoki wynik netto w wysokości 153 mln zł, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 r. Dzięki dalszemu zapewnianiu wysokiej wartości usług oferowanych klientom oraz realizowaniu swojej strategii, Spółka utrzymała bazę abonentów na poziomie 15,2 mln w ujęciu kwartalnym. Spółka w dalszym ciągu zwiększała swoje przychody operacyjne w okresie trzech miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2018 r. do poziomu 1 637 mln zł (+3,6% w porównaniu z I kw. 2017 r.), przede wszystkim dzięki znacznemu wzrostowi przychodów z usług (+6,4% w ujęciu rocznym). Pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam-Like-At-Home, która przełożyła się na niższy poziom skorygowanego wyniku EBITDA, Spółka wygenerowała znacznie wyższy wynik netto oraz zysk na akcję w porównaniu z I kw. 2017 r. Zadowalające wyniki operacyjne w połączeniu z płatnościami odsetkowymi oraz podatkowymi a także z solidnym zarządzaniem gotówką, przełożyły się na wysoki poziom wskaźnika przepływów gotówkowych dla właścicieli kapitału własnego na poziomie 117 mln zł (w porównaniu z ujemną wartością w I kw. 2017 r.).

 

Najważniejsze dane finansowe za 1 kw. 2018 r.:

  1. Dalszy sukces komercyjny:
  • Baza abonentów wyniosła 15,2 mln, natomiast udział abonentów kontraktowych zwiększył się do poziomu 63,2% z 60,5% na dzień 31 marca 2017 r.
  • W I kw. 2018 r. Spółka pozyskała 160 tys. abonentów kontraktowych netto
  • Zagregowany wskaźnik ARPU zmniejszył się nieznacznie o 1,4% do 31,8 zł[2] w porównaniu do IV kw. 2017 r. oraz wzrósł o 2,6% w porównaniu do I kw. 2017 r.
  • Wskaźnik migracji klientów kontraktowych pozostał na stałym poziomie wynoszącym 0,8%[3]
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE na dzień 31 marca 2018 r. zasięg zwiększył się do 93,8% populacji (+1,5 p.p. r/r), natomiast zasięg sieci 4G LTE Ultra zwiększył się do 82,6% populacji (+3,2 p.p. r/r)

 

  1. Solidne wyniki finansowe:
  • Przychody operacyjne zwiększyły się do poziomu 1 637 mln zł (+3,6% w porównaniu z I kw. 2017 r.) w wyniku znacznego wzrostu bazy klientów kontraktowych
  • Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 518 mln zł (-8,1% w porównaniu z I kw. 2017 r.) pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam-Like-At-Home oraz wysokich kosztów roamingu krajowego
  • Negatywny wpływ RLAH, wyliczony jako zmiana w przychodach z roamingu międzynarodowego oraz kosztów roamingu międzynarodowego, wyniósł 34,2 mln zł w ujęciu rocznym Powyższe przełożyło się na spadek skorygowanej marży EBITDA do poziomu 31,7% (-4,0 p.p. w porównaniu z I kw. 2017 r.)
  • Wynik netto zamknął się na poziomie 153 mln zł, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z I kw. 2017 r., podczas gdy zysk na akcję wyniósł 0,60 zł, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z I kw. 2017 r.
  • Dalszy rozwój sieci na terenie całego kraju – nakłady gotówkowe[4] wyniosły 181 mln zł, zgodnie z wytycznymi
  • Skorygowany zysk EBITDA pomniejszony o nakłady gotówkowe3 wyniósł 337 mln zł (-4,7% w porównaniu z I kw. 2017 r.), natomiast konwersja gotówki osiągnęła poziom 65,0%, co stanowi wzrost o 2,3 p.p. w porównaniu z I kw. 2017 r.
  • Wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych dla właścicieli kapitału własnego (po uwzględnieniu płatności leasingowych)[5] wzrósł znacząco w porównaniu z I kw. 2017, do poziomu 117 mln zł (w I kw. 2017 r. wskaźnik był ujemny, na poziomie -140 mln zł)
  • Wskaźnik lewaru utrzymał się na poziomie 3.0x skorygowanego wskaźnika EBITDA za okres ostatnich dwunastu miesięcy ze względu na fakt, że wysokie generowanie gotówki zostało przeznaczone na spłatę zadłużenia.

 

Komentarz Prezesa spółki P4 Sp. z o.o. na temat wyników osiągniętych w I kw. 2018 r.:

„Pierwszy kwartał 2018 r. był zadowalający dla Play pod względem operacyjnym. Odnotowaliśmy stabilizację średniego przychodu na użytkownika (ARPU), co wraz ze wzrostem bazy abonentów kontraktowych przełożyło się na wzrost przychodów z usług o 6,4% rok-do-roku. Pomimo negatywnego wpływu regulacji RLAH, wygenerowaliśmy wysoki wynik netto w kwocie 153 mln zł, co stanowi wzrost o >>100% w porównaniu z I kw. 2017 r. Z powodzeniem zwiększyliśmy udział klientów kontraktowych w naszej bazie do poziomu 63,2%, co jest zgodne silnym zaangażowaniem Spółki w proces budowania wartości bazy klientów.

Jak podkreślono powyżej, oczekujemy, że 2018 będzie rokiem przejściowym dla Play ze względu na: (1) negatywny wpływ regulacji Roam-Like-At-Home, przede wszystkim w pierwszej połowie 2018 r., oraz (2) wpływ budowania sieci na terenie całego kraju. Wzrost przychodów operacyjnych (+3,6% r/r) został częściowo skompensowany wymienionymi powyżej kosztami. Z tego względu skorygowany wskaźnik EBITDA wyniósł 518 mln zł, co stanowi spadek o 8,1% rok-do-roku. Solidne wyniki Spółki przełożyły się na znaczny wzrost wskaźnika wolnych przepływów gotówkowych do kapitału własnego (z wyłączeniem płatności leasingowych) do poziomu 117 mln zł w porównaniu do I kw. 2017 r., kiedy to wskaźnik był ujemny na poziomie 140 mln zł. Spółka odnotowała znaczny wzrost wyniku netto oraz zysku na akcję w porównaniu z I kw. 2017 r., odpowiednio do poziomu 153 mln zł oraz 0,60 zł.

Złożyliśmy wniosek o dopłaty do roamingu i w dniu 15 stycznia 2018 r. otrzymaliśmy pozytywną decyzję od UKE. W styczniu 2018 r. ogłosiliśmy szereg zmian w nowych ofertach, które weszły w życie na początku marca 2018 r. Na podstawie decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, spółka PLAY zmieniła mechanizm ofert roamingowych dla nowych klientów usług kontraktowych oraz przedpłaconych a także dla klientów przedłużających umowy. Oczekujemy, że na przestrzeni roku 2018 częściowo skompensujemy negatywny wpływ RLAH. Negatywny wpływ RLAH, wyliczony jako zmiana w przychodach z roamingu międzynarodowego oraz kosztów roamingu międzynarodowego, wyniósł 34.2 mln zł w Q1 2018.

W ramach realizacji naszej strategii sprzedaży usług dodanych, uruchomiliśmy mobilną platformę ubezpieczeniową, odnotowujemy również pozytywne wyniki sprzedaży ubezpieczeń urządzeń mobilnych. Ponadto, w I kw. 2018 r. wprowadziliśmy na rynek innowacyjną ofertę pre-paid,  której rejestracja następuje wyłącznie poprzez aplikację Play24, co wspiera realizację naszej strategii sprzedaży za pośrednictwem kanałów digitalowych.”

Jørgen Bang-Jensen

 

Wyniki PLAY za I kw. 2018 r.:


1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie; 2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2018 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie; 3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą; 4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych do kapitału własnego (z wyłączeniem płatności leasingowych) nie oddaje wszystkich przeszłych wydatków oraz wypływów środków finansowych oraz nie oddaje przyszłych potrzeb gotówkowych koniecznych do uregulowania znacznych kosztów odsetkowych, podatków dochodowych lub przyszłych potrzeb gotówkowych koniecznych do obsługi odsetek lub spłaty rat kapitałowych w zakresie naszego zadłużenia. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary nie występujące w MSSF”


 

Informacje o grupie Play

Spółka Play Communications S.A. jest podmiotem dominującym grupy Play. Jej spółką zależną jest P4 Sp. z o.o., operator marki Play. Play jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 15,2 mln abonentów na dzień 31 marca 2018 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe, transmisji danych oraz wideo klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Play świadczy te usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym/współdzielenia sieci zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce. Więcej informacji znajduje się na stronie www.playcommunications.com oraz www.play.pl.

 

Ostrzeżenie:

Dane zwarte w niniejszym komunikacie prasowym nie zostały poddane audytowi.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na oświadczeniach tego rodzaju nie należy nadmiernie polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym spółki Play Communications S.A. oraz jej podmiotów zależnych (zwanymi łącznie jako „Grupa”), z których wszystkie są trudne do przewidzenia i z których wiele znajduje się poza wpływem Grupy. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Grupy, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Grupa uważa, że niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych. W celu uzyskania dalszych informacji na temat czynników, które mogą wpłynąć na oświadczenia Grupy dotyczące zdarzeń przyszłych, należy zapoznać się z czynnikami ryzyka Grupy, które mogą podlegać okresowym zmianom, określonymi w prospekcie emisyjnym publikowanym na stronie www.playcommunications.com. Grupa zrzeka się obowiązku uaktualniania lub korygowania jakichkolwiek oświadczeń dotyczących zdarzeń przyszłych zawartych w niniejszym komunikacie prasowym oraz nie jest w żaden sposób do tego zobowiązana, z wyjątkiem przypadków wymaganych odpowiednimi przepisami prawa lub regulacjami.

Dane finansowe zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są wyrażone w złotych zaokrąglonych do najbliższego miliona. Z tej przyczyny, ze względu na takie zaokrąglenie mogą występować rozbieżności w tabelach pomiędzy liczbami całkowitymi oraz sumami podanych kwot.

[1]z wyłączeniem płatności leasingowych, w I kw. 2017 r. wskaźnik przepływów gotówkowych netto do kapitału własnego był ujemny na poziomie 140 mln zł

[2] dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów ; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie

[3] dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie

[4] Z wyłączeniem wypływów środków pieniężnych w związku z nabyciem rezerwacji na częstotliwości

[5] Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych do kapitału własnego (z wyłączeniem płatności leasingowych) nie oddaje wszystkich przeszłych wydatków oraz wypływów środków finansowych oraz nie oddaje przyszłych potrzeb gotówkowych koniecznych do uregulowania znacznych kosztów odsetkowych, podatków dochodowych lub przyszłych potrzeb gotówkowych koniecznych do obsługi odsetek lub spłaty rat kapitałowych w zakresie naszego zadłużenia. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”

 

Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.


Źródło: Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe kopiarki Warszawa wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin skanowanie lublin drukowanie projektów w lublinie serwis kopiarek convert Warszawa naprawa ksero Warszawa wizytówki w godzinę wizytówki Lublin wizytówki od ręki