mar

15

Play w 2023 roku z rekordowymi przychodami, wzrostem liczby klientów i pełną integracją z UPC

Play podsumował historyczny rok 2023. Wzrosły zarówno przychody grupy o 10% (do 9,8 mld zł), baza aktywnych klientów mobilnych (13,1 mln m.in. dzięki pozycji lidera MNP) oraz liczba użytkowników usług internetu i telewizji (ponad 2 mln), jak i średni przychód na użytkownika (ARPU). Ubiegły rok upłynął również pod znakiem powołania spółki Polski Światłowód Otwarty, największej otwartej sieci szerokopasmowej w Polsce (kwiecień), uruchomienia innowacyjnej telewizji i internetu stacjonarnego pod marką Play dla klientów indywidualnych i biznesowych (maj) oraz sfinalizowania w rekordowo krótkim czasie procesu integracji z UPC (sierpień). Play kontynuował również inwestycje w infrastrukturę mobilną, pozyskując pasmo C przeznaczone do rozwijania usług 5G oraz przyspieszył rozwój infrastruktury stacjonarnej.

Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w 2023 r.:

  • Przychody ogółem wzrosły o 10% r/r i wyniosły 9,8 mld zł.
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r do 4,6 mld zł, a przychody z usług dla domu o 40% r/r do ponad 1,9 mld zł. 
  • Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w całym roku wyniósł 3,7 mld zł i pozostał na stabilnym poziomie pomimo czynników takich jak zawarcie umowy o świadczenie usług z Polskim Światłowodem Otwartym (PŚO) oraz koszty energii.
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 336 tys. i osiągnęła poziom 13,1 mln (+2,6% r/r).
  • Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 6,3% r/r i na koniec ub.r. wyniosła ponad 2 mln.
  • Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych wzrósł o 1,9% r/r do 29,8 zł.
  • Polacy kolejny rok z rzędu najchętniej przenosili numery do Play – operator utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 124 tys.

Osiągnięcia operacyjne i infrastrukturalne:

  • Sfinalizowanie procesu integracji Play z UPC w sierpniu 2023 r. w rekordowo krótkim czasie 15 miesięcy.
  • Uruchomienie wspólnie z InfraVia największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu – PŚO. Firma inwestuje w rozwój szybkiego internetu w technologii XGS-PON w prędkości do 5 Gb/s. Celem jest rozbudowa sieci PŚO do 7 mln gospodarstw domowych do 2030 r.
  • Uruchomienie łącznie 1 050 nowych stacji bazowych. Przekroczenie progu 11 tys. stacji z bilansem 11 621 nadajników na koniec 2023 roku.
  • Pozyskanie w aukcji częstotliwości bloku 100 MHz w paśmie C (3500-3600 MHz), co pozwoliło na rozszerzenie w styczniu 2024 r. zasięgu i możliwości sieci 5G, w tym oferowanie internetu 5G szybkiego jak światłowód.
  • Konsekwentny rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu poprzez strategiczne akwizycje lokalnych dostawców usług internetowych.
  • Kontrybucja do budżetu państwa jako największy płatnik podatku CIT w branży ICT (za rok podatkowy 2022 r.).
  • Powołanie Fundacji Wolność Wyboru, której celem jest wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i nowoczesnych kompetencji poprzez partnerstwo z 42 Warsaw – bezpłatną akademią kodowania.  
  • Podpisanie w grudniu 2023 r. długoterminowej umowy na zakup energii elektrycznej (PPA) na dostawę energii słonecznej, co stanowi kolejny znaczący krok w działaniach firmy z zakresu zrównoważonego biznesu.

Rok 2023 był dla Play czasem transformacji strukturalnej i odważnych decyzji biznesowych – zaowocowało to solidnymi wynikami i znaczącymi dokonaniami, z których jesteśmy niezwykle dumni. Dzięki połączeniu z UPC i ogromnym inwestycjom w infrastrukturę, w tym stworzeniu otwartego modelu dostępu do naszej sieci stacjonarnej, umocniliśmy naszą pozycję rynkową. W konsekwencji, patrzymy z optymizmem w przyszłość, ponieważ przed nami dalszy wzrost i rozwój biznesu. Nasz model biznesowy nadal opiera się na efektywności kosztowej, elastyczności i innowacyjności. Dzięki temu możemy oferować usługi z konkurencyjnym stosunkiem jakości do ceny, które klienci chętnie wybierają – nie tylko w zakresie usług mobilnych, ale także rozwiązań dla domu i biznesu. Nasza misja: gwarantować klientom wolność wyboru, na jaką zasługują w zakresie usług cyfrowych, niezbędnych w życiu prywatnym i zawodowym – nie zmienia się.

Jean Marc Harion, CEO Play

The post Play w 2023 roku z rekordowymi przychodami, wzrostem liczby klientów i pełną integracją z UPC appeared first on Blog Play.

Źródło: Play w 2023 roku z rekordowymi przychodami, wzrostem liczby klientów i pełną integracją z UPC



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin skanowanie lublin plakaty lublin projekty powykonawcze dokumentacja powykonawcza skanowanie do pliku wielki format skanowanie lublin hempla lublin wydruki lublin centrum