Mamy już ponad 12 milionów KLIENTÓW! Bardzo się z tego powodu cieszę i chcę podziękować wszystkim, że jesteście z nami. Rośniemy i rośniemy a ciągle od naszego startu pojawiają się komentarze, że Play się kończy Możecie sami wyciągnąć wnioski patrząc na poniższe wyniki wraz z komunikatem prasowym:
Pełne wyniki PLAY za rok 2014
Komunikat prasowy
24 lutego 2015 r.
„PLAY ma za sobą bardzo pomyślny rok pod względem komercyjnym i finansowym. Z bazą użytkowników na poziomie 12,3 mln, PLAY osiągnął udział w rynku w wysokości 21,3%, jednocześnie zapewniając dostęp do usług 4G LTE 73% populacji Polski i przekraczając próg 1 miliona użytkowników 4G LTE w 2014 r. Pod względem finansowym, zwiększyliśmy nasze przychody o 18% do poziomu 4 392 milionów zł, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 52% do kwoty 1 072 milionów zł.”
Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY
Kluczowe informacje:
- W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku.
- W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln.
- Całkowita baza użytkowników osiągnęła poziom 12,3 mln (+14% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 47.3% z 44.4% 2013 r.
- PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,3% (wzrost o 2,4 pp rok do roku).
- Dzięki dalszemu szybkiemu rozwojowi sieci 4G LTE, zasięg tej sieci zwiększył się do 73% populacji.
- Ponadto, spółka przeprowadziła refinansowanie zadłużenia poprzez emisję obligacji na bardzo korzystnych warunkach.
W 2014 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę użytkowników oraz ARPU, co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 47,3% w 2014 r. w porównaniu z 44,4% w 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2014 r.
W ubiegłym roku baza klientów PLAY uległa zwiększeniu do poziomu 12,3 mln, co stanowi ok. 21,3% wszystkich abonentów usług mobilnych w Polsce, wzrastając o 2,4 pp z poziomu 18,9% w 2013 r. PLAY pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie ok. 51% w roku 2014.
W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln zł, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln. W 2014 baza klientów abonamentowych rosła szybciej, niż w roku 2013, kiedy to zwiększyła się o 0,89 mln.
Wyniki PLAY za 4 kw. oraz pełen 2014 r.
O Play
P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi dla ponad 12 mln abonentów na dzień 31 grudnia 2014 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Play świadczy te usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.
Ostrzeżenie
Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na takich oświadczeniach nie należy zbytnio polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.
Źródło: Play ma 12,3 miliona KLIENTÓW – komunikat prasowy
Category: PLAY | Tags: None
Related Posts
- GWIEZDNE WOJNY w Wypożyczalni!
- Jak żyją, pracują i wypoczywają mieszkańcy Białegostoku i aglomeracji białostockiej
- Telefony do 50% taniej i nielimitowany internet przez 24 miesiące – rusza kampania z nową gwiazdą
- Kup Chromebook Acer Plus w Play i odbierz 500 zł!
- Nawet 5000 GB w Play na Kartę – rusza kampania
You must be logged in to post a comment.