Kochani, dziś w nocy pojawi się nowa istotna zmiana w procesie przenoszenia numerów dotycząca wszystkich klientów. Jak wiecie PLAY od zawsze jest absolutnym liderem rynku MNP, dlatego wszelkie zmiany w tym zakresie są dla nas istotne. UKE przygotowało centralną bazę danych, przez którą będą przechodzić wszystkie tego typu operacje. To bardzo ważna zmiana i mam nadzieję, że to jeszcze bardziej ułatwi proces zmiany operatora. Z tego, co wiem, wszystkie strony są przygotowane i pozostaje tylko trzymać kciuki, że wszystko pójdzie idealnie. Z punktu widzenia klienta nic specjalnie się nie zmienia. Klienci, którzy jutro złożą wnioski o przeniesienie numeru wskoczą właśnie do tej bazy. Damy radę? Damy
Aktualizacja:
W jednym komentarzu pojawiły się ciekawe pytania i uznałem, że odpowiem tutaj.
- czemu ma to służyć ( bezpieczeństwo, szybszy proces, dodatkowy nadzór ? )
Dla procesu MNP zmienia się zasada komunikacji. Obecnie komunikujemy się bezpośrednio z operatorem, od którego zabieramy numer. Po wdrożeniu będziemy komunikować się tylko z PLI, które dalej po dokonaniu walidacji będzie wysyłało komunikaty do Dawcy numeru. Również PLI po przeniesieniu numeru będzie rozsyłała informacje do rynku o konieczności zmiany ustawień w kierowaniu ruchu.
Dla procesu FNP, który zgodnie z harmonogramem ma zostać uruchomiony jesienią jest to większa zmiana gdyż na tej podstawie na rynku będzie tylko jeden proces przenoszenie numerów (obecnie jest ich kilka od wysyłania maili przez korespondencję papierową na aplikacjach webowych kończąc).
Jednocześnie baza da UKE możliwość kontrolowania procesu oraz zarządzania przydzieloną numeracją.
- czy dane klienta, który przenosi numer zostają w UKE? Jeśli tak, na jak długo i czy można je w każdej chwili usunąć?
Tak dane zostają w UKE. Nie wiemy jak długo po zakończeniu procesu będzie mogło je przetrzymywać.
- jakie konkretnie dane będą przechowywane? tylko numer i data przenosin czy również imię, nazwisko, PESEL
MSISDN, PESEL /NIP/REGON, dane adresowe oraz imię, nazwisko, numer dowodu.
- kto do tej bazy będzie miał wgląd? tylko UKE, czy też dawca, biorca i pozostali operatorzy
- do całości – UKE
- do części swoich spraw – Dawca i Biorca
- do zakresów numeracyjnych przydzielonych operatorom – wszyscy przedsiębiorcy telco mający dostęp do PLI
Dzięki Golarz za pytania, może bluza?
Źródło: MNP w nowym wydaniu (aktualizacja)
Category: PLAY | Tags: None
Related Posts
- realme 12 Pro+ 5G i 12 Pro 5G już w Play!
- Telewizor zamiast smartfona? W Play to możliwe
- Najtaniej dla firm – 2 abonamenty 5G już za 50 zł
- Nowy pakiet #GIGACZAD i nawet 5000 GB przez rok w ofertach na kartę Virgin Mobile
- Animacja o usługach Play Rozwiązania dla Biznesu
You must be logged in to post a comment.