maj

24

Wyniki za I kw. 2014 r. – komunikat prasowy

Wieczorem pozwolę sobie na prywatny komentarz. Tymczasem formalny komunikat prasowy, żeby wszystko było jasne i precyzyjne.

Wyniki PLAY za I kw. 2014 r.

Komunikat prasowy

23 maja 2014 r.

 

PLAY odnotowuje dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA oraz pozostaje najszybciej rozwijającym się operatorem mobilnym w Polsce

Najważniejsze dane finansowe i wydarzenia w I kw. 2014 r.:

  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w I kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych wyniosły 3,056 mln zł, co oznacza wzrost o 21% r/r.
  • W I kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych zamknęły się kwotą 801 mln zł, co oznacza wzrost o 21% w porównaniu z I kw. 2013 r., wyższy od tempa przyrostu bazy abonentów.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w I kw. 2014 r. wyniosła 845 mln zł, co oznacza wzrost o 44% w porównaniu z I kw. 2013 r.
  • Skorygowana EBITDA za I kw. 2014 r. osiągnęła wysokość 238 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z IV kw. 2013 r., natomiast marża EBITDA wzrosła o 24,2% w I kw. 2014 r. z poziomu 21,5% w IV kw. 2013 r.
  • Baza klientów wzrosła do 10,94 mln (+17% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 45,0% z 44,1% w I kw. 2013 r.
  • Podpisano umowę o współdzielenie sieci / roaming krajowy z T-Mobile, co długoterminowo pozwoli zapewnić stałe koszty współdzielenia sieci oraz przyczyni się do polepszenia jakości dla abonentów Play.
  • Nadal szybko rozbudowywano sieć 4G LTE, która na dzień 31 marca 2014 r. obejmowała swym zasięgiem 30% populacji kraju.

 

W 1 kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, przede wszystkim dzięki wzrostowi bazy abonentów, a poprawa struktury bazy klientów przyczyniła się do wzrostu średniego przychodu z usług detalicznych, co z kolei przyczyniło się do dalszego przyspieszenia wzrostu przychodów. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 31 marca 2014 r. przychody z usług detalicznych zamknęły się kwotą 3,056 mln zł, co stanowi wzrost o 21% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonych 31 marca 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 45,0% w I kw. 2014 r. w porównaniu z 44,1% w I kw. 2013 r. i 44,4% w IV kw. 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 73% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej.

Baza klientów PLAY wzrosła do 10,94 mln na koniec marca 2014 r., co stanowi ok. 19,3% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 20 kolejnych kwartałów.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony w marcu 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 845 mln zł, co stanowi wzrost o 44% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w marcu 2013 r. Tylko za I kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 238 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z IV kw. 2013 r. PLAY odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która w I kw. 2014 r. osiągnęła poziom 24,2% w porównaniu do 21,5% w IV kw. 2013 r.

„Pierwszy kwartał 2014 r. przyniósł szereg istotnych wydarzeń dla PLAY, m.in. znaczący sukces emisji obligacji oraz nową umowę o współdzielenie sieci z T-Mobile. Ponadto, w tym kwartale świętowaliśmy 5 pełnych lat nieprzerwanej dominacji na rynku MNP. Jednak, co najważniejsze, PLAY nadal osiąga bardzo dobre wyniki finansowe, zwiększając przychody z usług detalicznych o 21% rok do roku oraz odnotowując marżę EBITDA na poziomie 24%.”

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

Wyniki PLAY za I kw. 2014 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w marcu 2014 r.:

 

Wyniki Q1 2014


Źródło: Wyniki za I kw. 2014 r. – komunikat prasowy



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin skanowanie w lublinie skanowanie lublin skanowanie kolor lublin skanowanie lublin wielki format skan skanowanie lublin wydruki lublin centrum tanie wydruki lublin wielkoformatowe format