lis

23

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r. – Komunikat prasowy

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r.

Komunikat prasowy

22 listopada 2016 r.

Play odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w 3 kw. 2016 r.

 

Kluczowe wyniki za 3 kw. 2016 r.:

  • Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+8,1% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 3 kw. 2016 r. zwiększył się do 54,6% z 49,6% na koniec 3 kw. 2015 r.
  • Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 091 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 26,0% (wzrost o 3,1% p.p. r/r).
  • Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 566 mln zł, co stanowi wzrost o 12,8% r/r
  • Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 880 mln zł, co stanowi wzrost o 6,0% r/r
  • Skorygowana EBITDA w 3 kw. 2016r. wyniosła 517 mln zł, wzrastając o 9,8% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym we wrześniu 2015 r.
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 90.5% pokrycia populacji. W 3 kw. 2016 r. Play kontynuował rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu usługa ta była dostępna dla 76,3% populacji.

 

W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r.

W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.

 

„PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. Rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%.

Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji.”

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 września 2016 r.:


wyniki-play-za-q3-2016-tabelka

O Play:

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 14,6 mln abonentów na dzień 30 września 2016 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”.  Play świadczy usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

 

Ostrzeżenie:

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Oświadczenia tego rodzaju nie są zobowiązującymi,, ponieważ narażone są na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz  jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń.  Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.


Źródło: Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r. – Komunikat prasowy



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin skanowanie lublin drukowanie map lublin skanowanie kolor lublin wydruki lublin wielki format skan skanowanie lublin