sie

22

Wyniki Play Q2 2014 – komunikat prasowy

Wyniki PLAY za II kw. 2014 r.

Komunikat prasowy

21 sierpnia 2014 r.

 

PLAY odnotowuje dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA oraz pozostaje najszybciej rozwijającym się operatorem mobilnym w Polsce

Najważniejsze dane finansowe i wydarzenia w II kw. 2014 r.:

Za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 wyniosły 3,197 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r.

W II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 852 mln zł, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z II kw. 2013 r., wyższy od tempa przyrostu bazy abonentów.

Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. wyniosła 922 mln zł, co oznacza wzrost o 48% w porównaniu z II kw. 2013 r.

Skorygowana EBITDA za II kw. 2014 r. osiągnęła wysokość 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r., natomiast marża EBITDA wzrosła do 25,5% w II kw. 2014 r. z poziomu 24,4% w I kw. 2014 r.

Baza klientów wzrosła do 11,275 mln (+14.8% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 45,6% z 44,4% w I kw. 2013 r.

Nadal szybko rozbudowywano sieć 4G LTE, która na dzień 30 czerwca 2014 r. obejmowała swym zasięgiem 45% populacji kraju, a na 31 lipca 2014 r. 54% populacji kraju.

 

W II kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów jak i poprawie wskaźnika ARPU, przy stałej bazie kosztowej. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 3,197 mln zł, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 45,6% w II kw. 2014 r. w porównaniu z 44,4% w II kw. 2013 r. i 45,0% w I kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej.

Baza klientów PLAY wzrosła do 11,275 mln na koniec czerwca 2014 r., co stanowi ok. 19,8% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 21 kolejnych kwartałów.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 922 mln zł, co stanowi wzrost o 48% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w czerwcu 2013 r. Tylko za II kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która w II kw. 2014 r. osiągnęła poziom 25,5% w porównaniu do 24,2% w I kw. 2014 r.

„W drugim kwartale sprawnie i bez zakłóceń przeprowadziliśmy zmianę naszego głównego partnera roamingu krajowego na T-Mobile. Ponadto nasza oferta Formuła Rodzina, pierwsza w Polsce kompleksowa oferta komórkowa dla rodzin, cieszy się coraz większym powodzeniem. Wyniki finansowe drugiego kwartału, w tym wzrost EBITDA o 13% kwartału do kwartału do 269 milionów złotych, są kontynujacją naszej ścieżki szybkiego wzrostu.”

 

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

Wyniki PLAY za II kw. 2014 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r.:

Play Q2 2014 PL

O Play

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 11 milionów abonentów. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Usługi te Play świadczy przy wykorzystaniu swojej rozległej, współczesnej oraz wydajnej sieci telekomunikacyjnej 2G/3G/4G LTE.  Poprzez tą sieć PLAY zapewnia zasięg 88% Polaków na dzień 31 marca 2014 r., a dzięki długoterminowym umowom na roaming krajowy/o współdzielenie sieci z pozostałymi trzema największymi operatorami sieci mobilnych działającymi na rynku polskim, zasięg dociera do 99% populacji kraju.

 

Ostrzeżenie

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na takich oświadczeniach nie należy zbytnio polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

slajdy_pl 1 slajdy_pl 2
slajdy_pl 3
slajdy_pl 4
slajdy_pl 5
slajdy_pl 6


Źródło: Wyniki Play Q2 2014 – komunikat prasowy



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin skanowanie w lublinie skanowanie lublin wydruki lublin centrum tanie wydruki lublin wielkoformatowe format kopiowanie lublin tanie ksero lublin tanie ksero lublin szybki druk wysokonakładowy