maj

30

12,7 mln klientów wybrało Play – komunikat prasowy

Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 r.

Komunikat prasowy

26 maja 2015 r.

Screenshot 2015-05-25 22.02.56

PLAY osiągnął 21,9% udział w rynku, odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.

Najważniejsze dane finansowe za 1 kw. 2015 r.:

  • W 1 kw. 2015 r. całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 228 mln zł, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 682 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5% rok do roku.
  • W samym 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 959 mln zł, co oznacza wzrost o 19,7% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. wyniosła 1 157 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z podobnym okresem kończącym się 1 kw. 2014 r.
  • W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 323 mln zł, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r.
  • W 1 kw. 2015 r. baza abonencka wzrosła o 399 tys. netto, co stanowi wzrost o 90% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 1 kw. 2014 r.
  • Baza klientów wzrosła do 12,7 mln (wzrost o 15,9% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 48.3% z 45% w 1 kw. 2014 r.
  • PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,9% (wzrost o 2,6 p.p. rok do roku).
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE osiągnął 75% populacji.

W 1 kw. 2015 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz ARPU (w stosunku rocznym), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. przychody zamknęły się kwotą 3 682 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 48.3% w 1 kw. 2015 r. w porównaniu z 47.3% w 4 kw. 2014 r. i 45% w 1 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 81% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 1 kw. 2015 r.

Baza klientów PLAY wzrosła do 12,7 mln na koniec 31 marca 2015 r., co stanowi ok. 21.9% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. Udział w rynku zwiększył się o 2.6 p.p. w porównaniu do 19.3% na dzień 31 marca 2014 r. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie 50%.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 157 mln zł, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA wyniosła 323 mln zł, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r. W 1 kw. 2015 r. do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych, powiększając bazę klientów o 321 tys. klientów kontraktowych w 1 kw. 2015 r. w porównaniu ze wzrostem o 154 tys. w 1 kw. 2014.

„W pierwszym kwartale 2015 r. PLAY w dalszym ciągu odnotowywał świetne wyniki zarówno sprzedażowe jak i finansowe. Nasza baza abonencka wzrosła o 399 tys., dzięki czemu nasz udział w rynku zwiększył się do 21,9%, natomiast przychody zamknęły się kwotą 1 228 mln, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014. Solidny wzrost potwierdza skorygowana marża EBITDA, która zwiększyła się do poziomu 26,3%.” 

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 31 marca 2015 r.:

Wyniki Q1 tabela

O Play

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi dla 12,7 mln abonentów na dzień 31 marca 2015 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Play świadczy te usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

 

Ostrzeżenie

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na takich oświadczeniach nie należy zbytnio polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

klienci_pl
rynek_pl
mobilny_pl


Źródło: 12,7 mln klientów wybrało Play – komunikat prasowy



Category: PLAY | Tags: None

Related Posts




You must be logged in to post a comment.

Name (wymagane)

Email (wymagane)

Witryna internetowa

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Share your wisdom

wielkoformatowe wydruki Lublin kolorowe wielkoformatowe skanowanie kolorowe skanowanie Lublin drukowanie skanowanie kolor lublin wydruki lublin wielki format skan wizytówki w godzinę wizytówki Lublin wizytówki od ręki tanie ksero lublin tanie kopiowanie lublin szybki druk wysokonakładowy